Икономиката на България, насочена към националния интерес
След промените през 1989 година България формално изостави модела на плановата социалистическа икономика и тръгна по пътя на пазарните отношения. До този момент икономиката на страната беше изградена да работи за страните от Съвета за икономическа взаимопомощ /СИВ/ и главно за пазарите в съветските републики. След ликвидирането на СИВ предприятията изведнъж се оказаха без пазари, стопанските им ръководители, получили образованието си в Москва, нямаха опита и знанията да развиват дейността си в условията на пазарна икономика в Западна Европа. Това беше увертюрата към настъпването на голямото “зло” за страната – загърбване на националните интереси и разграбването на националния капитал.
1. Политиката за държавните концесии се определя от Министерския съвет, който одобрява приетите от Координационния съвет по концесиите “Национална стратегия за развитие на концесиите” и “План за действие за държавните концесии и техните изменения и допълнения”. От този текст става ясно, че има политика, одобряващ орган, стратегия, план за действие и т.н. Защитен ли е обаче националният интерес на България в раздадените до момента държавни и общински концесии? За да отговорим на обществения интерес всички концесии ще бъдат проверени, като в тези където националният интерес не е защитен същите ще бъдат прекратени, или при правна невъзможност условията в тях предоговорени.
2. На прокуратурата ще бъде поставен срок да обяви резултатите от започналите в началото на 2020 година проверки на 100 приватизационни сделки, между които и тези за „Кремиковци“ и „Бобов дол“, след което от страна на държавата ще бъдат предприети необходимите действия.
3. Приключване на започнатата през 2020 година проверка от прокуратурата по сигнал на гражданин за неизгодно за държавата експлоатиране на находището “Челопеч”, в резултат на сключен договор на 19.05.1999 година между държавата и “Дънди Прешъс Металс Челопеч” ООД за предоставяне на концесия на подземни природни богатства – златно-медни-пиритни руди, чрез добив от находище и предприемане на необходимите действия.
4. Създаване и приемане на правен механизъм в Закона за храните, за ограничаване или временна забрана на вноса на земеделска продукция и храни от определени страни, които не са членове на ЕС. Българските земеделски производители са подложени на силен натиск в резултат на дъмпингови цени от български фирми вносители от Китай, Египет, Турция и др.
5. Осъществяване на строг, ефективен граничен и митнически контрол срещу незаконния внос на земеделска продукция, храни и напитки.
6. Възстановяване на търговските представителства към българските посолства зад граница.
7. Създаване на специализирана външнотърговска дирекция в Министерството на земеделието, храните и горите за провеждане на маркетинг, изложения и възстановяване на външните пазари за българска земеделска продукция, храни и напитки зад граница.
8. Опазване на държавните, общинските и частните гори, изрична забрана върху износа на дървен материал за страни, които не са членове на Европейския съюз, ограничаване износа на непреработена дървесина и извършване на залесителни мероприятия за възстановяването на горите в България.
9. Засилване ролята на държавата в геологопроучвателната дейност и контрола върху добива на природни ресурси.
8 Коментара
Да не се отклоняват пари от парите за социално подпомагане на наши съграждани живеещи в европейската общност/напр. постоянен адрес в Германия и настоящ в Р.България/.Поради лошите социално-битови условия в България, всички роми от БГ живеещи в Германия се пререгистрират в социалните служби в Германия.
Да се спре изплащането на инвалидни пенсии на лица с двойно гражданство. Може да си вземе инвалидна пенсия от България в Германия или Турция, тя се преизчислява според нормите на дадената страна, но горницата излиза пак от българската хазна.
Лъжата за 100%ната зависимост на икономиката на НРБ от СИВ е време да си отиде! Леката промишленост на НРБ е работила 60% за износ по “второ направление”. За тежката не знам. Но от приятели араби знам че в Ирак са предпочитали продукцията на “Найден Киров” пред тази на Сименс!!! Така че изобщо не заблуждавайте хората че сме произвеждали боклуци за ССС и СИВ. А колкото до интересите на държавата при концесиите истината е само една: ЗАБРАНА НА КОНЦЕСИИТЕ! Държавата може да назначи подиспъмнител но не и концесионер. Пример с Челопеч: “Дънди Прешъс Металс” е концесионер а подизпълнителя “Гео Тех Мин” върши същинската работа.
Въпреки ангажиментите на страната към СИВ наистина български стоки намираха добър прием и пазари по целия свят, не само в страните от близкия изток и социалистическия лагер. Нашите електрокари, мотокари, въжени и верижни телфери успешно се конкурираха с тези, произвеждани в индустриалния гигант САЩ. Страната ни беше в челната десетка по производство и износ “второ направление” на редица стоки от леката и тежката промишленост в света. Време е да започнем отново да си възвръщаме световната слава в хранителната промишленост, да задоволим напълно потребностите ни от вкусни, здравословни и качествени храни на българската трапеза. И не на последно място на достъпни цени за населението ни.
Съгласна съм напълно, че политиката по отношение на концесиите следва да бъде изцяло подчинена на националния интерес. Държавническото мислене обаче изисква индивидуален подход при преценка на ползата от всяка една концесия, без да се изпада в крайности. Или както много добре го е формулирал г-н Кенаров: “където националният интерес не е защитен същите ще бъдат прекратени, или при правна невъзможност условията в тях предоговорени.” Въздържам се по отношение на пълна забрана на концесиите. Разумно е при кандидатстване предимство да имат български фирми и само при липса на такива да се предпочита чужда компания.
Благодаря за мнението Ви, г-жо Бингова. Крайно време е наистина държавното управление да защити националният интерес във всички сфери на живота! Строг контрол върху разходването на публичните средства, да защитим подземните си богатства и опазим природните водни ресурси и горите, да опазим българската историческа памет и археологически артефакти. Това са сред основните приоритети на нашата програма, която сме твърдо решени да изпълним. Да насочим развитието на държавата ни в правилната посока след тридесет години грабеж!
Какво ще превърнем България от(офиц.Парламентарна република =>Олигархия=>Клептокрация/Хунта)
Алтернативни форми на управление:
Каквато и да е си има своите + -,
Технокрация развита икономима, съчетана с демокрация но и под Протекцията на един народ един владетел. При необходимост ще закачим плакат с конкретни предложения на врата на коня на Паметника цар Освободител пред Народното събрание да го гледат всеки ден като излизат от лимозините си и охраняван с коктейли Молотов но народа ще има право на глас:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE_%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5
Крайно време е българската наука да служи за развитието на българската икономика. Държавата може да подпомага реализацията на безспорно добри научни постижения, създадени с парите на българския данъкоплатец. Селскостопанска академия е собственик на над 100 сертификата за уникални сортове, породи и други които с малко помощ могат да се реализират и да върнат на създателите и страната в пъти повече от инвестициите. БАН също има разработки, които отлежават и се разграбват от чуждестранни и местни хитреци. Българските щамове за закваски, събирани от десетилетия притежават уникални качества, но…никой не се интересува от тях. ЗА колко неща изтичат милиони- създават се Агенции за МСП…но те обслужват определени кръгове от фирми и другари. Предлагам да се създаде действаща структура за защита на интелектуалната собственост и държавата да се грижи за реализацията на научните открития, така както има такива структури напр., в Белгия. Т.е. реализира се и част от парите се връщат при създателите за да се стимулира те да продължат да генерират нови открития. Един инженер, един учен не може да бъде едновременно откривател, производител, мениджър и търговец. ТУК има какво да се направи защото българите са умни и изобретателни.
Отчети, планове и стратегии се пишат ежегодно. Разучават съм някои от изброените текстове на регионално и национално ниво в дълбочина и мога да твърдя, че в по- голямата си част са добре структурирани и имат ясни цели и приоритети! Проблемът е, ще цитирам г-н Божков: “Работа, работа, работа, ама не се работи правилно” и ще добавя, че понякога изобщо не се работи за изпълняването на тези текстове.