Решаване на транспортния проблем с качеството и капацитета на обществения превоз на пътници по автобусните линии на територията на Община Костинброд в полза на гражданите. - Платформа за предложения

3 Коментара

  • Маринетка Бингова каза:

    Бих допълнила предложението с обобщение на смисъла, който вложих, за да звучи не толкова като регионален изолиран проблем. Когато държавата /респ. общините/ възлага изпълнението на определени дейности / в случая автобусен превоз на пътници/ на частни фирми, но изгодата от тези дейности се черпи от трета страна /гражданите- пътниците/, която на практика е ползвател на услугата договорите да са тристранни с квота за участие и на граждани на определен принцип при сключване на договора. При доказана неефективност на услугата да се предвиди нормативен механизъм за разтрогване на договора от третата страна и избор на нов изпълнител. В настоящият момент е публична тайна, че договори се сключват за да се даде бизнес на определени хора. Гражданският контрол върху такъв тип сделки може да бъде ефективен коректив на властта. Аз не съм юрист, но смятам, че в писането на закони трябва да се намира винаги баланса между големите бизнес интереси и “малкия” човек, единица мярка за понятието “народ”. И ако има желание, винаги се намира законов начин да се реши един проблем.

  • Андрей Куртенков каза:

    Защо не ползвате влака?

    • Маринетка Бингова каза:

      Ползваме го разбира се. Влаковете не могат да заместят изцяло автобусния транспорт при сегашното им разписание. Те също са доста претоварени, защото са с много малко вагони. Една средностатистическа сутрин на един работещ в София изглежда така: Отиваш да чакаш влак като по- удобен транспорт. Чакаш, чакаш и казват обаче, че той ще закъснее горе – долу примерно 30 минути. Ти обаче бързаш за работа…Преместваш се на близката автобусна спирка пеш с още 10-15 човека. Идва маршрутка, но тя е претъпкана. Може 1- 2 да са късметлии…Другите остават за следващата. И така всеки ден…

Коментирай