Решаване на транспортния проблем с качеството и капацитета на обществения превоз на пътници по автобусните линии на територията на Община Костинброд в полза на гражданите.
Голяма част от жителите на общината пътуват ежедневно до София, тъй като учат и работят там. За никого не е тайна съществуването на този проблем. Напрежение, конфликти, протести, гневни писма, интервюта по медиите, кореспонденция със Столична община и ЕДНО ГОЛЯМО НИЩО. Гражданите се извозват в малки и неудобни маршрутки, които не са съобразени с капацитета на пътникопотока в пиковите часове.Ако имаш късмета изобщо да се качиш, се возиш натъпкан като "добитък" с опасност за колабиране от липса на въздух. Билетчето е 1.44 лв, вместо 1.50 лв с цел може би да се спечели обществената поръчка. Но на практика гражданите нямат никаква полза, защото реално пак даваме 1.50 лв и никой не връща ресто. От официалната информация на страницата на Община Костинброд за проблема се вижда, че общественият превоз на пътници по автобусните линии се осъществява на квотен принцип между община Костинброд и Столична община, която се явява възложител на автобусните превози от съответната квота. Изпълнителят на квотата от Столична община "Борекс Транс" АД не изпълнява услугата в интерес на гражданите от община Костинброд. Превозът с малки, неудобни маршрутки застрашава живота и здравето на хората, нарушава конфорта на пътуване. Ежедневно се създава напрежение сред пътуващите. Липсва диалог с фирмата превозвач, и със Столична община. Един обикновен гражданин има ограничени възможности, да не кажа почти никакви да си помогне сам. Трябва да си достатъчно грамотен за да се справиш със законите, да подаваш жалби, да разчиташ институциите да се задействат, някой да организира протест, някой да отиде на този протест и т.н. Само, че всеки от нас си има работа и ангажименти и не ни основна работа да правим това. Затова избираме политици и местна власт- да ни представляват и да ни решават проблемите. И когато един договор е сключен в разрез с обществената полза, то трябва да има механизми да се прекрати, а лицата които са го подписали да понесат отговорност за нанесените вреди.
Докладвай предложение
3 Коментара
Бих допълнила предложението с обобщение на смисъла, който вложих, за да звучи не толкова като регионален изолиран проблем. Когато държавата /респ. общините/ възлага изпълнението на определени дейности / в случая автобусен превоз на пътници/ на частни фирми, но изгодата от тези дейности се черпи от трета страна /гражданите- пътниците/, която на практика е ползвател на услугата договорите да са тристранни с квота за участие и на граждани на определен принцип при сключване на договора. При доказана неефективност на услугата да се предвиди нормативен механизъм за разтрогване на договора от третата страна и избор на нов изпълнител. В настоящият момент е публична тайна, че договори се сключват за да се даде бизнес на определени хора. Гражданският контрол върху такъв тип сделки може да бъде ефективен коректив на властта. Аз не съм юрист, но смятам, че в писането на закони трябва да се намира винаги баланса между големите бизнес интереси и “малкия” човек, единица мярка за понятието “народ”. И ако има желание, винаги се намира законов начин да се реши един проблем.
Защо не ползвате влака?
Ползваме го разбира се. Влаковете не могат да заместят изцяло автобусния транспорт при сегашното им разписание. Те също са доста претоварени, защото са с много малко вагони. Една средностатистическа сутрин на един работещ в София изглежда така: Отиваш да чакаш влак като по- удобен транспорт. Чакаш, чакаш и казват обаче, че той ще закъснее горе – долу примерно 30 минути. Ти обаче бързаш за работа…Преместваш се на близката автобусна спирка пеш с още 10-15 човека. Идва маршрутка, но тя е претъпкана. Може 1- 2 да са късметлии…Другите остават за следващата. И така всеки ден…